De rest van me reis en helaas het einde. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Noortje Westra - WaarBenJij.nu De rest van me reis en helaas het einde. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Noortje Westra - WaarBenJij.nu

De rest van me reis en helaas het einde.

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

21 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Hello Hello,
Wat heb ik dit blog verwaarloost zeg. Mede doordat ik het zo super leuk heb gehad en druk heb gehad ben ik het een beetje vergeten. Het is vandaag de 21ste en ik zit in Bangkok. Na lang denken wist ik mijn wachtwoord weer. Vannacht vlieg ik weer naar de kou in Nederland. Heel raar gevoel is dat... Na drie maanden gemiddeld 30 graden vele verschillende culturen moet ik weer naar Nederland. Ik heb net even mijn andere verslag gelezen waar ik was gebleven. Hanoi- Vietnam.. menn dat is al lang geleden. Tijd voor een update!

Hanoi, nadat ik in Sapa was geweest heb ik een tripje geboekt naar Halong Bay. Halong bay was eigelijk kort samengevat, heel mooi maar heel veel drinken. Ik had het geboekt via het hostel waar ik verbleef. Het backpackers hostel. We gingen met een boot door de rotsen van Halong Bay varen. En een nachtje op een eiland geslapen. Veel drankspelletjes gedaan. Ach was heel gezelllig. De volgende dag weer terug naar Hanoi. Ik kwam rond half 6 aan en snel een ticket geboekt om meteen om 6 uur weer door te gaan naar HUE. Een nachtbus.. In de bus een Nederlands meisje ontmoet, Katinka. Zij ging niet naar Hue maar meteen door naar Hoi ani. Na 14 uur reizen in een slaapbus (met bedden best te doen) kwamen we aan in Hue, met de bus er door heen zag het er niet echt super uit. Dus besloot ik maar meteen mee door te gaan naar Hoi An. In de bus kwamen nog twee nederlandse meisjes Klazina en Elise. Na 5 uurtjes kwamen we aan in Hoi An. Met zijn vieren en drie jongens (1 nl, 1chileen en een fransman) zijn we een hostel gaan zoeken. Na een tijdje lopen was het gelukt. Met zijn vieren een kamer gedeeld voor de komende drie nachten. Hoi An was heel gezellig en de groep ook. Veel kleding kan je hier laten maken. Zelf twee jurkjes laten maken. Verder lekker gefietst en naar het strand gegaan. Heel leuk schattig stadje.
Na een paar dagen zijn we door gegaan naar Nha Trang. Meteen toen we s ochtends aankwamen hebben we een duikcursus geboekt voor Elise en Katinka. Voordeel ervan was dat ik en Klazina gratis mee mochten met de boot. Wat hield in- lekker zwemmen en boekje lezen en zonnen. Zo was de eerste dag al gauw om. De tweede dag gingen Klaaz en ik ook duiken. Ik had mijn eerste echte 'fun' duik. Was echt super.. (omdat ik mijn padi al had). Door grotten heen gedoken en super mooi coraal. De tweede duik gingen we met zijn 4ren. En twee instructeurs. Klaaz en ik kregen de slappe lach onderwater en konden elkaar bijna niet aan kijken. Het was hilarisch. Eenmaal boven water was het eerste wat we deden normaal lachen. Nha Trang was ook heel erg leuk uitgaan. Na Nha Trang zijn we door gegaan naar Mui Ne. Ook een strandplaats met heel veel kitesurfers. Wel heel leuk om te zien. We zijn hier ook naar de Zanduinen geweest. Heel mooi.
Na Mui Ne zijn we vertrokken naar Saigon - Ho Chi Min city. Hier zouden we kerst vieren. We hebben met weer met zijn vieren een kamer gedeeld. Toen kwam kerst, vooral kerstavond werd hier flink gevierd. Heel leuk om te zien. We zijn toen uitgeweest in een discotheek was echt heel erg leuk. Eerste kerstdag hebben we gegeten met twee australiers en Darryl uit Canada. Ook kerstcadeautjes gedaan. Helemaal gezellig. Tweede kerstdag zijn we door gegaan naar Camdodja.
Zo kwamen we na een lange reis en een irritante rus in de bus. Die uiteindelijk cambodja niet in mocht. In Shinakouville aangekomen. Hele mooie strandplaats. We zijn hier 5 nachten geweest en echt super gehad. Nu waren we nog maar met zijn drieen want Katinka was naar Pnhom Pehn gegaan. De barretjes waren heel leuk en de locale mensen heel vriendelijk. We hebben hier een groep van 14 australiers ontmoet waarvan twee meisjes en de rest jongens. Zij waren meer dan gestoord maar wat hebben we met ze gelachen. Hier mee oud&nieuw gevierd. Veel vuurwerk en veel locals aan de andere kant van het strand. Een en al gekkigheid. De tweede van Januari zijn we door gereist naar Pnhom Penh. Hier hebben we kennisgemaakt met de history van Cambodja, en deze is heftig. We zijn naar het museum geweest waar duizenden cambodjanen zijn gemarteld. Dit raakte ons wel echt. De volgende dag naar de killing fields.. Ook waanzinnig bizar dat dit gebeurd is.. Vele massagraven en veel mensen zijn hier vermoord. Ik vond het heel speciaal om hierheen te gaan. Vooral omdat ik hier zo weinig van wist.
Na drie nachten hier gebleven te zijn zijn we door gereist naar chompong chamg of hoe je het moet schrijven. In een volgepropte minivan waar er 15 mensen in passen en er toch echt 24 worden ingestapt kwamen we 's avonds aan in dit plaatsje. Het was hier heel dood, haast geen toeristen en de mensen van ons hostel spraken geen engels wat best grappig was. Na een nachtje meteen door gegaan naar Kratie, een super leuk plaatsje waar wederom weinig toeristen waren. Hier dolfijnen gespot, biertjes gedronken met locale mensen en uiteindelijk beland in een karaeoke bar met de locale mensen. Echt super leuke dagen daar gehad. Na Kratie door gegaan naar Montibokuri hier zijn we drie nachten gebleven. We hadden een super mooie plek. Uitzicht over de bergen en leuke bungelows. Hier 1 nachtje gebleven en toen een trekking gedaan. Veel gelopen 6 mooie watervallen gezien. En geslapen in een hangmat bij locals. Hangmatten zijn niet echt confortabel om in te slapen. Weinig weinig slaap gepakt. De tweede dag weer veel gelopen. Visjes gevangen en deze opgegeten. Echt heel leuk. Geen toeristen en het voelde echt of we alleen waren. Nadat we terug waren gekomen nog een nachtje in de bungelow geslapen en toen naar Siem Reap. Alweer een lange reis. We kwamen er 's avonds aan maar was wel heel erg leuk. Eerste avond meteen gaan slapen. We hadden echt een super leuk hostel. Hele lieve eigenaren en als we ooit zouden trouwen moesten we hier onze huwelijks reis vieren. Ze zou wel even een kamer klaarmaken. Hier hebben we in twee dagen de Tempels gezien. Ook de wat kleinere. Deze vond ik echt magisch.. Super mooi om te zien maar wel heel toeristisch. In Siem Reap kwamen we weer die franse jongen uit Vietnam tegen en hebben weer wat leuke stapavondjes gemaakt.
Na Siem Reap zijn Klaaz en ik door gegaan naar Koh Chang en is Elise doorgegaan naar Batabang. Heerlijk nog 5 nachten doorgebracht op een eiland. De tweede dag een leuk scootertochtje gemaakt met een leuk ongelukje het viel allemaal mee. Klaaz haar linker kant zat vol met schaafwonden en mijn voet deed zeer. De schade was alleen wat minder, zo'n 75 euro... Gelukkig was de eigenaar echt super chil en hebben we het wederom hier ook echt super leuk gehad. Na 5 nachten zijn we naar Bangkok gegaan. Klaaz is via Bangkok door gegaan naar Koh Tao en ik heb hier nog twee nachten door gebracht. Beetje gerelaxed en rustig aan gedaan.

Vannacht om 2.15 gaat mijn vliegtuig terug naar Nederland. Ik heb een onwijs onwijs mooie tijd gehad. En vind het jammer om dit werelddeel achter te laten. Er zijn nog zoveeeeel mooie plekken om te ontdekken. Ik moet zeker ooit in me leven een keertje terug.
Na lang denken is Cambodja mijn favoriete geworden. Vooral omdat de locale mensen zo ontzettend aardig waren. Ik ga veel dingen missen hier,
vooral de warmte en culturen en de mensen zelfs het geroggel op straat. (toen ik veel moest hoesten gewoon lekker mee gedaan). Ook zal ik de massages missen de biertjes en alle leuke mensen die ik heb ontmoet tijdens me reis. Maar ach aan alles komt een eind. Morgen sta ik weer in NL.
Bedankt Elise en Klaaz heb een super tijd met jullie gehad!!!

DIKKE KUS van mij nu nog uit Bangkok,

I will be back!

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Noortje

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 5980

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage Maleisie

22 Oktober 2012 - 22 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: