Vieze enge dieren, maar zo veel moois - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Noortje Westra - WaarBenJij.nu Vieze enge dieren, maar zo veel moois - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Noortje Westra - WaarBenJij.nu

Vieze enge dieren, maar zo veel moois

Door: noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

22 November 2012 | Laos, Ban Houayxai-Noy

Sawadiiiiii luitjes,
Vandaag is het precies een maand dat ik weg ben. Men dat gaat zo snel, ben al op 1 derde. Ik zit hier nu Huay Xai in een internet cafeetje met mijn mooie reisdagboekje op me schoot. Ik was gebleven op koh Samui. Heb daar nog een leuke dag gehad met me buren. De laatste nacht was wel een beetje heftig, in mijn dorm sliep ik de eerste nacht met 3 meiden. Maar mijn tweede nacht was ik alleen. Een ander nl meisje moest naar het ziekenhuis. Maar goed, ik zat op het toilet en zag een kakkerlak ik dacht daar gaat me lekkere douche ik ga maar slapen. Keek ik naar links zaten er nog 4. 5! kakkerlakken in mijn badkamer. Ik heb de deur snel dicht gedaan en ben me tas in gaan pakken. Toen zag ik er nog 2 in een hoekje zitten, en toen ik me tas in pakte kwam er een UIT me tas. Het was verschrikkeljk.. Ben toen maar erg angstig gaan slapen want je hoorde ze lopen. Super slechte nacht gehad. Toen ik om 3 wakker werd zat er nog eentje bij mijn hoofd.... Die heb ik weg gesmeten met mijn boek. Al met al een verschrikkelijke nacht. De volgende dag ben ik met het vliegtuig naar Chiang mai gegaan. Met tussenstop in bangkok voor 2 uur. Het vliegtuig was eens schattig vliegtuigje met leuke kleurtjes, beide vluchten waren maar 1 uur maar bij beide kreeg ik te eten. Dat was ook nog is erg lekker! Aangekomen op chiang mai airport ben ik samen met een ierse jongen gaan zoeken naar een hostel om te slapen. Na twee hostels die vol waren beland in Diva's. Prima hostel en sliep in een dorm voor 6 personen. Toen heerlijk gedoucht wat dat had ik sinds de kakkerlakken niet meer gedaan. 's Avonds met de ierse jongen naar de saterday night market gegaan en heerlijk gegeten en wat leuke dingetjes gekocht. Samen ook nog op zoek gegaan naar het nachtleven en uiteindelijk in een hele leuke reggae bar terrecht gekomen. De volgende dag ben ik samen met een engels meisje naar de tiger kingdom gegaan en hier de tijgers bezocht geaait en geknuffeld. Toen nog biertjes gedronken met een amerikaan en twee duitsters dit was een avond met flauwe grappen en ontzettend veel gelachen. Het was in een bar genaamd: BaBaBooBoo Bar. Eniggg om uit te spreken. De volgende dag ben ik in mijn eentje even naar de tempel geweest op de berg. Heel mooi uitzicht over Chiang Mai. Ook nog gezegend door een budha dus helemaal prima. Daarna afgesloten met een heerlijke thaise massage. ik heb in Chiang Mai ook een kook cursus gedaan voor een avond. En ik kan het, de thaise keuken is niet echt moeilijk. Wel heel erg lekker. Je moet alleen de juiste ingredienten hebben. Ik heb een kookboek mee gekregen dus kan een keertje wat eruit maken. (leuk he Joke, een kookboek uit thailand). De volgende dag ben ik vertrokken naar Pai een klein plaatsje ten Noorden van chiang mai. Wat een heeeerlijke plek was dit. Zo veel mooier gezellig dan Chiang Mai, ik was een beetje klaar met alle hoeren, ladyboys en alle vieze europeaanse mannen die alleen maar voor een jonge thai komen. In Pai was de sfeer compleet anders, alleen maar hippies en iedereen zo relaxed. Ik verbleef in Happy House op aanraden van Annet. Het was hier super chil en werd meteen aan iedereen voorgesteld. Ik ben die avond wat gaan eten en wat drankjes gaan doen maar alles sloot om 1 uur. Dus was een kort avondje. Ik ben in Pai scooter gaan rijden met twee andere nederlandse meisjes en het was super, echt waanzinnige mooie omgeving en natuur. Echt prachtig. Door de avonden heen hadden we wat locals leren kennen bij wie we whiskey cola's zijn gaan drinken en gitaar gingen spelen en na sluit nog wat konden drinken. Super gezellig en relaxed. De tweede dag scooter rijden ben ik samen met Timo en Anne naar de niet touristische gedeeltes geweest. De mensen waren zo lief, en vroegen of ze iets voor ons konden doen. En hoe verder we reden hoe slechter hun engels werd. Samen met Timo besloten om naar Laos te rijden na een super leuke tijd in Pai Anne gedag gezegd en samen in een klein busje naar chong Kong (grensplaats) gereden. Wat een verschrikkelijke tocht was.... We hadden de achterste plaatsen en de tassen vielen op me. Al met al na 6 uur aangekomen in chong kong hier even geslapen om de volgende dag naar huay Xai (laos) te gaan via een bootje. De rivier over en je bent in Laos. Timo en ik wilden beide de Gibbon Experience doen dus zijn hier gebleven. De 19e begon onze Jungle tocht. Dit was zooooooooooooo gaaf. Super leuke groep bestond uit een meisje uit zuid-afrika, jongen uit zwitserland, meisje uit canada, jongen uit Australie, jongen uit Egypte en met mij 3 nederlanders. Super gezellig gehad, ziplinen (kabelbanen) door de jungle van 300 meter tot 500 meter en slapeni n boomhutten die 30 meter hoog zijn. Vele enge dieren gezien en gehoord. Zelf de bloedzuigers van me benen moeten halen en de ratten kon je 's nachts horen. Gelukkig sliep je in een grote muggentent dus konden de beesten niet bij je komen. Maar het geluid zelf vond ik niet heel erg fijn. Het was echt een super ervaring. Morgen ga ik met Timo met de slowboat (2 dagen) naar Luang Prapang. Om deze stad eens te verkennen. Nou hele dikke kus van mij!!!!!
Sinterklaas is in NL aangekomen he?? Ik zal me schoen maar is zetten. Kijken of die er wat in doet.

  • 24 November 2012 - 12:38

    Ada:

    Hey Noortje, spannende verhalen allemaal! Fijn dat je het zo leuk hebt en dat het allemaal goed gaat! Die ongedierte-ervaringen lijken me heel vormend, voor éen goois bang-voor -spinnen meisje..
    Nou het is hier maar bar lonely the ponely, dus we msisen de meisjes wel hoor..
    Maar verder ook we relaxed!
    Nou geniet er maar van verder..we wachten weer op je volgende update!!
    xxxAda

  • 29 November 2012 - 09:48

    Karen Ponne:

    Hi Noortje,
    wat een leuke spannende verhalen allemaal. Je bent echt aan het genieten, dat kun je goed lezen!
    heel veel plezier nog!
    xx karen

  • 29 November 2012 - 09:48

    Karen Ponne:

    Hi Noortje,
    wat een leuke spannende verhalen allemaal. Je bent echt aan het genieten, dat kun je goed lezen!
    heel veel plezier nog!
    xx karen

  • 29 November 2012 - 09:48

    Karen Ponne:

    Hi Noortje,
    wat een leuke spannende verhalen allemaal. Je bent echt aan het genieten, dat kun je goed lezen!
    heel veel plezier nog!
    xx karen

Verslag uit: Laos, Ban Houayxai-Noy

Noortje

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 5964

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage Maleisie

22 Oktober 2012 - 22 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: