Eerste weken! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Noortje Westra - WaarBenJij.nu Eerste weken! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Noortje Westra - WaarBenJij.nu

Eerste weken!

Blijf op de hoogte en volg Noortje

08 November 2012 | Thailand, Ko Samui

Hallo Luitjes,
Ik dacht ik zal jullie even op de hoogte stellen over wat ik de afgelopen dagen zowel heb gedaan. Na een lief afscheid comité op Schiphol stond ik er toen echt alleen voor. Mijn reis, mijn trip was begonnen. Ik vond het vrij spannend allemaal om alleen in het vliegtuig te stappen. Ik vloog met China Airlines, is helemaal goed gegaan aardig personeel lekker eten. We hadden alleen best turbulentie dus van slapen is weinig gekomen. Na ongeveer 10 uur gevlogen te hebben kwam ik aan in Bangkok. En de eerste klap was de warmte. Ook al was er airco op het vliegveld de warmte was duidelijk voelbaar. Ik had een hostel geboekt op koh san road dus ging daar heen met de trein metro achtig. Tijdens de trein twee Ierse jongens ontmoet en met hun de taxi gedeeld naar de straat waar onze hostels waren. Ik kwam hier om 8.30 aan dus het was nog vrij vroeg. Eenmaal bij me hostel kon ik pas om 14:00 inchecken en hoe graag ik ook mezelf even wilde opfrissen ben ik maar braaf Bangkok in gegaan. Na ongeveer 10 minuten een Engels meisje leren kennen omdat we allebei werden omsingeld door tuktuk mensen die ons graag ergens heen wilden brengen. We raakten aan de praat en zijn zo samen Bangkok ingegaan. (met een van die tuktuks). We hebben verschillende tempels gezien en budha's en zijn met een longtail boat door het water gegaan. Op de terug weg lang wat marktjes gelopen. En wat is alles hier goedkoooooop!! Erg moeilijk jezelf te beheersen. 's Avonds samen wat gegeten en de koh san road verkent. Wat barretjes in gegaan e.d.
De tweede dag Bangkok was een vroegertje, na heerlijk te hebben geslapen in mijn dorm met airco en 25 andere mensen moest ik om 8 uur opstaan. Ik had een afspraak om te gaan fietsen door Bangkok. Ik moest er kwart voor 10 zijn, maar was te laat omdat ik hopeloos verdwaald was. Gelukkig maar 10 minuutjes te laat. En we waren maar met z'n tweeën dus klein maar fijn en toch gezellig. Daar begon het spannende fietsen door al het drukke en chaotische verkeer wat daar rijd. Vond het echt heel gaaf om Bangkok op de fiets te zien. We zijn naar non-toeristic dingen gegaan. Een local markt en naar de jungle. In deze jungle wonen allemaal boeren die hun eigen plantages hebben en de mooiste huizen lagen verscholen achter de bomen. De weg waar je op fietst is daar ongeveer 1 meter breed, dus toen er een scooter aan kwam rijden was dat toch wel een beetje spannend.
Mijn derde dag in bangkok was niet zo spannend. Voornamelijk gerelaxed met Nicola (engels meisje dat ik 1e dag had ontmoet). Lekker een massage gepakt en beetje geshopt. Om 18:00 werden we opgehaald om met de nachtbus naar Koh Pangang te gaan. Ik vond het een verschrikkelijke reis, weinig slaap slechte films en dat 12 uur lang. Uiteindelijk kwamen we om half 6 's ochtends aan waar de boot zou vertrekken. Daar zonder enige informatie gedropt en toen moesten we wachten. Om ongeveer half 9 kwam er een klein busje die ons naar de ferry bracht. Na 100 stickers van de verschillende organisaties uiteindelijk op de boot en konden we eindelijk gaan. Hier heb ik heerlijk geslapen. Het waren verrotte plastic stoelen, maar de airco was perfect en ik was zo kapot dat ik niks heb mee gekregen van de bootreis.
Onze accommodatie was perfect, we hadden ieder onze eigen bungalow met een king-size bed en een lekkere badkamer. En 200 meter lopen en je was bij de zee en 5 meter lopen en daar lag het zwembad.
Koh Pangang is echt een party eiland. Toen wij kwamen waren er nog niet zoveel mensen maar elke dag kwamen er flink wat bij. We hadden een leuke groep gevormd van zo'n 15 mensen. Met deze deelde we taxi gingen eten en daarna lekker stappen om weer met zijn alle de taxi in te gaan en terug naar ons resort. Het was zo'n 20 minuten met de taxi dus wat gezelligheid kon geen kwaad in de taxi, zo werd er vaak lekker luidkeels mee gezongen op verschillende liedjes die werden ingezet.
De 1e dag waren we niet uitgeweest
De 2e dag waren we naar de pool-party geweest.
De 3e dag had ik een scooter gehuurd met wat twee duitsers en het eiland gezien en ' s avonds naar het strand.
De 4e dag strand en 's avonds naar Jungle party. Gewoon midden in de jungle een onwijs vet techno-feest. Was echt heel bijzonder.
De 5e dag was de Foolmoon party, het feest waar Koh Pangang om bekend staat. Eerst wat gegeten, toen verf gekocht en ons heerlijk uitgeleefd met de verschillende verf. Was heel leuk om te doen. Toen naar het strand en gefeest tot de zon op kwam. Was echt super mooi om de zon op te zien komen.
De dag hierna was een beetje hangover day, lekker chillen beetje strand veel slapen en vooral luieren.
De dag daarna ging denk ik heel koh panang weer weg. Het was super druk bij de ferry. Ik heb hier iedereen gedag gezegd omdat ik de enige was die op die boot ging. Ook Nicola ging een andere kant op.
Ik ben naar Koh Tao gegaan om te leren duiken. Ik begon daar de dag nadat ik was aangekomen om 15:00. Vrij saaie theoretische les vanuit een boek en film die ongeveer 2 uur duurde. Het aller leukste erbij was nog dat we huiswerk moesten maken. Dit moesten we dan de volgende dag om 8;30 samen nakijken. Je begrijpt na mijn weekje Koh Pangang dit een totaal andere wereld was. Ik ben maar braaf om 10 uur me bed in gegaan om fris en fruitig aanwezig te zijn. De eerste dag hebben we geoefend in het zwembad en weer theorie. De tweede dag begon weer om 8:30 met theorie en om 12:00 gingen we dan echt de zee in. En was dat fantastisch, super mooie vissen. Wel heel raar om zo in het water te gaan. Voelde ook een beetje onwennig en een beetje claustrofobisch. Maar na een paar minuten was het helemaal weg en gewoon super gaaf. Echt genieten. De 4e dag was ook de laatste en moesten we 6uur 's ochtends verzamelen. Er waren nog sporen te zien van het uitgaansleven van die nacht, twee mensen slapend en half naakt op een strandbedje. Erg leuk als er dan ineens twintig man om heen staat en ze wakker worden. Ja, die gezichten waren goud waard. Afijn, terug naar het duiken. Het was echt super super vet. En na weer twee duiken en me examen had ik toch echt mijn open water certificaat. Padi. Ik ben met mijn groep gefilmd boven en onder water en ik heb de dvd gekocht als aandenken. Toen ik klaar was moest dit natuurlijk gevierd worden. Met een Iers meisje en een Duitse jongen zijn we wat gaan eten en hebben we wat drankjes gedaan om mijn Padi te vieren. Hier ook de Ierse jongens tegen gekomen die ik had ontmoet in Bangkok, toevallig maar erg gezellig. De dagen ben ik een beetje met hun opgetrokken. Zij deden geen duikcursus maar was wel heel gezellig. Gister heb ik met de Duitse jongen, Patrick, scooters gehuurd. De wegen op Koh Tao waren ruig en die dingen kunnen erg hard. Soms op de zandweggetjes voelde het als motorcross. Het was wel heel stoer om te doen en hebben toch heel veel van het eiland gezien.
Ik ben vandaag naar Koh Samui gereisd, hier zitten mijn buren met hun zoontjes in huis. Erg leuk om bekende gezichten te zien van huis. De jongste is 3 maanden oud, hij wordt door veel thaise mensen opgepakt en geknuffeld want ze vinden hem heel speciaal. Het is hier erg gezellig en ze hebben een super mooi huis en een auto hier. Dus ze kunnen alle leuke plekjes laten zien van het eiland. Ik zit op hun laptop dus kon zo even de tijd nemen om een verslag erop te zetten.
Ik heb het super naar me zien hier in Azië, je ontmoet zoveel nieuwe mensen en doet zoveel leuke dingen dat ik eigenlijk geen tijd heb om thuis te missen. Ik zal snel proberen wat foto's online te zetten. Maar heb nu me kabeltje niet bij me. Die ligt in m'n Hostel. Ik ga ongeveer de 10e naar het noorden toe, Chang Mai en Pai. Iemand nog een hostel suggestie voor Chang mai? Ik blog jullie latersssss.
Nou hele dikke zoen Nora!
p.s ik heb geen grammer nazi met me mee genomen, dus vergeef mijn spelfouten.
p.ps Don’t drink the water, fish fuck in it, order a BUCKET! (hihi)

  • 08 November 2012 - 15:01

    Annet:

    Aaaah noriator!! Wáááát chill dit :) Goed om te lezen dat het allemaal nog niet veranderd is daar, dat voorspelt nog goede maandjes. Geniet in het noorden :D

  • 08 November 2012 - 15:01

    Annet:

    Aaaah noriator!! Wáááát chill dit :) Goed om te lezen dat het allemaal nog niet veranderd is daar, dat voorspelt nog goede maandjes. Geniet in het noorden :D

  • 08 November 2012 - 15:03

    Annet:

    Oepssssie een beetje enthousiast lopen klikken

  • 08 November 2012 - 16:36

    Anouk:

    Noraaaaaaaa! Wat een fijn verhaal men, heel leuk om te lezen! Woehoeee je Padi! Gaan we over 3 maandjes een keer in het IJsselmeer duiken? Wat leuk dat je al zooooveel nieuwe mensen hebt leren kennen! Ik ben benieuwd hoe je het in het noorden vindt. Liefs, xxxxx Anouk

  • 10 November 2012 - 18:25

    Gina:

    Ponar! Wat ontzettend vet en leuk dat je dit doet zo in je eentje! Mooie verhalen, ik ga ze allemaal volgen tot dat je terug bent. Echt leuk dat je ook al zo veel mensen hebt onmoet :) Heel veel plezier en succes, ik kijk uit naar je volgende verslag! Kus, Gina

  • 10 November 2012 - 22:07

    Sietske :

    Klinkt geweldig skatjeeee!! Genieten maarrrrrr:) dikke kus vanaf de andere kant van de wereld

  • 16 November 2012 - 16:20

    Petra:

    Lieve Noor
    Ik zit op schier bij oma en lees je prachtige verhaal. Dit echt wel een droom die je nooit zal vergeten die je met hulp van je geweldige ouders kan waarmaken. Geniet maar blijf goed op jezelf passen. Het is vaak goedkoper om samendingen te doen maar blijf kieskeurig. Hier is het echt herfst en anneke ,Elia en ik hebben vorige week geschaatst op de Jaap Ede, Tijmen is met motorrijbewijs bezig en......... zo gaat alles hier gewoon door. Dikke knuffel van oma en mij.

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Noortje

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 5980

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage Maleisie

22 Oktober 2012 - 22 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: