Bijna een maand! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Noortje Westra - WaarBenJij.nu Bijna een maand! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Noortje Westra - WaarBenJij.nu

Bijna een maand!

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

03 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Beste vriendjes, vriendinnetjes, familie, kennissen en andere die ooit hun email hebben ingevoerd mijn avonturen te lezen.
Voor me stage van de hotel school moet ik minimaal 19 weken in het buitenland in een hotel stage hebben gelopen. Nadat ik mijn eerste reis had gemaakt was ik er al van overtuigd dat ik terug wilde naar Azie om mijn stage te gaan doen. Zo doende kwam Maleisië op mijn pad en hier ben ik 6 Augustus heen gevlogen.
Alles was onwijs spannend met alle voorbereidingen vooral omdat het nu voor 6 maanden is, full-time werken en echt gaan settelen in een onbekende stad en onbekend land. Dinsdag avond nog een fijn feestje gehad om iedereen nog eventjes te zien en mee te kletsen, heb hele leuke cadeautjes gehad die stuk voor stuk mijn kamer hier leuker en gezellig maken. Bedankt daarvoor freunden!
Toen ging ik woensdag toch echt weg uit het vertrouwde dorp, op schipol viel het afscheid me eigenlijk redelijk mee. Vorige keer vond ik het echt heel erg zwaar maar nu was het eigenlijk vooral heel erg gekkig.
Me vlucht was helemaal prima gegaan en donderdag om 16:00 was ik in Kuala Lumpur, en god wat was het waar... En daar stond ik met me turken koffer in de volle zon. Ik werd opgehaald door een jongen en we waren gelukkig vlak bij ons appartement. Me appartement is hier dikke prima. Zit op de 15e verdieping goed uitzicht over de stad (andere appartementen hebben denk ik wel mooier uitzicht) elke kamer heeft airco prima woonkamer, wasmachine en sinds vandaag dan ook 'eindelijk' WiFi. Dus helemaal top, twee van mijn huisgenoten waren er al waaronder ook Paul van de hotelschool. Dus dat was allemaal helemaal goed.
Me huisgenootjes waren mijn eerste weekend een weekendje weg, dus ik ben dat weekend door de stad heen gebanjerd en beetje op ontdekking gegaan.
Die maandag moest ik beginnen op me werk, wat papieren tekenen en administratie regelen was na 3 uurtjes weer weg. Was wel even leuk om de general manager te ontmoeten en wat andere belangrijke mensjes. En Lara (schoolgenootje ) was toen een paar dagen in KL dus toen samen de stad nog verkent. Was heel gezellig!
Dinsdag begon het echte werk, 9 uur 's ochtends was ik samen met Wessel (schoolgenootje) in het hotel en kregen we allemaal introductie dingen. Veel informatie en een onwijs lange dag. Toen we naar huis gingen was Lara mee gekomen alleen voelde ik me heel beroerd. Dus vroeg naar bed.
Volgende dag was ik van slapen niet beter geworden maar was flink ziek, dus ik naar werk via werk doorgestuurd naar een dokter. Die zag dat ik griep had dus had ik een doktersbriefje om twee dagen vrij te nemen. Heel veel geslapen en vrijdag weer naar hotel. Wel heel zuur om de eerste week dit te hebben. Maar ach, het zijn ook zoveel gewenningen dat zal het misschien wel zijn geweest.
We hadden nog wat introductie dingen gedaan met werk, waaronder koekjes uitdelen op straat met een drumbandje. Heel grappig en leuk. Dus de eerste 1.5 week was zo voorbij. Toen begon ik op mijn afdeling in het restaurant. Was allemaal wel heel erg raar, allemaal nieuwe mensen die redelijk afstandelijk waren, had geen besturing daar en niet echt aansluiting met de rest. Ik voelde me niet op me plek en had geen idee wat ik daar eigenlijk moest doen, of wat ik überhaupt hier in deed. Gelukkig is dit rot gevoel met de dagen minder geworden, maar ik vond het grof gezegd wel echt even kut allemaal toen.
Ben die zondag met twee meisjes van hotelschool Den Haag op stap geweest en dat had me onwijs veel goed gedaan. Naar de grotten en naar een hele locale waterval waar we de enige toeristen waren en iedereen met ons op de foto wilde. Echt heel leuk.
Na deze dag kon ik me week weer aan en ging het allemaal veel beter.
Ik krijg steeds meer verantwoordelijkheid en moet echt mensen aansturen. Mijn project is voornamelijk om me bezig te houden met de hostesses en de vaste gasten. Beste uitdaging want volgens mij houden de hostesses niet heel erg van veranderingen... Maar het zit wel veel verbeter punten daar. Dus we zullen het allemaal wel zien.
Ik heb een hele fijne mentor in het hotel, alleen ben ik soms een beetje te bang dat hij me te hoog inschat.. Hij verwacht namelijk best veel, en ik denk dan van ja goooh ik ben pas 2e jaars hotelschool. Zoveel ervaringen heb ik nou ook weer niet.
We gaan het allemaal wel mee maken. Vorige week maandag was ik natuurlijk jarig, bedankt voor de berichtjes.
Was een gekke verjaardag maar wel heel leuk, er is twee keer voor me gezongen en twee keer taart gehad en 's avonds sushi gegeten. Niet laat gemaakt want moest gewoon weer 7 uur werken de volgende ochtend.
Alles gaat nu dus helemaal goed en daar wil ik het voor nu even bij houden, het is al een lang verhaal geworden en ik zou zo nog uren door kunnen typen.
Jullie horen snel weer van me. Als jullie willen skypen, vind ik alleen maar leuk dus laat maar weten.
Groetjes

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Noortje

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 5959

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage Maleisie

22 Oktober 2012 - 22 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: